Achtergronden

Sinds 1956
Posterama is in 1956 opgericht door de heer Kamphuis en produceerde in die tijd met name posters voor onder andere bushokjes en abri’s. Van Nelle en de FRAM waren destijds grote klanten. De naam Posterama is ontstaan door het woord ‘poster’ te koppelen aan de in die tijd populaire toevoeging ‘ama’ (denk ook aan Lekturama, Panorama, etc.).

In 1982 begon Posterama voor de fietsindustrie te werken. Toen in de loop van de jaren tachtig de samenwerking met Plastic Modern intensiever werd, bedrukte Posterama steeds vaker kunststof voor ringmappen en mappen. Vervolgens werd gekozen voor de strategie van verbreding en werd zeefdrukwerk in de meest brede zin van het woord aangeboden.

Een nieuwe weg ingeslagen
De nieuwe eigenaar Frans-Theo Niemeijer koos voor specialisatie en internationalisering. Het bedrijf verhuisde in 2007 naar het Internationaal Bedrijventerrein Friesland (IBF) te Heerenveen, waar het een geheel nieuw, zeer modern bedrijfspand betrok. Eind 2008 werden laboratoriumfaciliteiten met een eigen nat- en poederlakinstallatie en moffeloven gecreëerd.

In 2009 nam Posterama de activiteiten van Zeefdrukkerij Van der Geest over, waardoor Posterama direct marktleider werd in het drukken van transfers voor de klompenindustrie. Ook is de dtp-studio versterkt en uitgebreid met vormgeving. Er is een nieuwe weg ingeslagen: innovatie, betrouwbaarheid en betrokkenheid zijn de kernwaarden waar het bij Posterama nu om draait.